vrijdag 11 januari 2013

Back to Basics

Ik ben een basics meisje. Geef mij maar een spijkerbroek, wit t-shirt, een blazer en laarsjes en ik ben gelukkig. Daarom heb ik een lijstje gemaakt met alle kledingstukken die, voor mij in elk geval, essentieel zijn.
1. Tanktops in zwart, wit en grijs
2. T-shirts in zwart, wit en grijs 
3. Shirts met lange mouwen in zwart wit en grijs. 
Meestal hebben de shirts van de Zara de perfecte pasvorm, maar het materiaal is niet echt om over naar huis te schrijven. Ook vallen de duurdere shirts me vaak tegen. Kortom, het perfecte shirt heb ik nog niet gevonden.
4. Gestreepte trui, merken als Benetton en COS hebben vaak goede kwaliteit truien.
5. Zijden blouse, voor chique gelegenheden, maar ook mooi op een spijkerbroek.
6. Witte katoenen blouse, liefst met stretch. Ik heb de mijne gewoon van de WE, zit perfect.
7. Zonnebril. De Wayfarers of Aviators van Ray Ban worden toch wel gezien als klassiekers.
8. Zwarte tas van goede kwaliteit. Voor de vega's onder ons kan ik die van de Amsterdam Bag Company aanraden, qua leren tassen is er ook genoeg moois bij de Zara te vinden. Ik heb er zelf één van Longchamp, die ziet er na jaren nog steeds mooi uit. 
9. Oversized grijze trui
10. Grijs vest, liefst in cashmier, maar om het betaalbaar te houden; de Mango heeft vaak ook mooie.
11. Zwarte blazer, deze vind ik heel mooi, hij is van Kakoon.
12. Leren jasje, bij Topshop (deze), Zara of Mubaa
13. Zwarte skinny (Zara of Topshop)
14. Skinny Jeans (Dr Denim of Cheap Monday)
15. Leatherlook legging. Ik zou best een echt leren willen, maar die zijn a) vaak niet te betalen en b) ze moeten naar de stomerij, wat ik vergeet, en dan doe ik hem niet aan, of ik vergeet hem op te halen, of ik haal hem wel op en er zit meteen een vlek op... drama dus.
16. Motorlaarsjes en/of zwarte hoge laarzen
17. Enkellaarsjes met hak (deze zijn van Bianco, maar je kan ze overal wel vinden)
18. Zwarte sandaaltjes, same story 
19. Zwarte pumps, welke ik dus nog steeds niet heb! Ik ben sowieso al niet zo'n hakkenmeisje, maar dit is toch wel een musthave. Heeft iemand dus nog aanraders?
20. Lage enkellaarsjes. Draag ik dagelijks, kan met jurkjes en broeken, in elk seizoen, ik houd ervan!
21. Converse All Stars. Lijkt me duidelijk.
22. Zwarte 'sexy' bh
23. Nude bh (nude klinkt beter dan huidkleurig, toch?), ik vind die van de H&M altijd prima, alleen de maten zijn er raar.
24. Little black dress (LBD). Ik ben al fan sinds de Spice Girls (Victoria Beckham, thank you very much). Een basic zwart jurkje met lange mouwen is ook altijd handig. Deze is van Acne, maar mooie betaalbaardere varianten kan je overal wel vinden. Ik heb er oa. van Mango en Zara.
25. Spijkershortje, het liefste zelf afgeknipt op de voor jou perfecte lengte. 
26. 'Net' kort broekje, zodat je die op erg hete dagen ook naar het werk kan dragen. Ik heb een wat lossere, dan kan ik eventueel ook een bloesje erin dragen. Ik heb de mijne meestal van de H&M, omdat die redelijk trendgevoelig zijn, dus dan vind ik het zonde om daar veel geld aan uit te geven.
27. Strak grijs rokje (en/of zwart), deze is van T by Alexander Wang, ik heb er één van de Zara.
28. Zwart leren rokje. Heb ik zelf ook nog niet gevonden, maar ik kan er al wel honderd outfits mee bedenken. Ik ga nog even op zoek naar een goede. 

Misschien zou ik hier ook nog een witte broek (Maison Scotch of Topshop) en een goede sjaal aan toevoegen. Ik zat nog na te denken over winterjassen, maar dat is zo persoonlijk, dus dat heb ik er niet bij gezet. Voor mij zijn ballerina's ook basics, maar voor veel andere dames is dat niet zo, dus daarom staan die er ook niet bij. Nu zijn de slippers helemaal je-van-het, ik heb effen zwarte suède exemplaren van Nelly White Label.

Het fijne met een goede basic garderobe is, dat je met een paar extra dingen er altijd goed uit ziet. Het is makkelijk om er goed uit te zien, omdat alles bij elkaar past. Voor de variatie kan je een gekleurde top, een andere tas of andere mooie accessoires toevoegen. 

Hier nog wat inspiratie om je te laten zien hoeveel kanten je op kan met deze basics. There's loads more where this came from, dus verwacht hier nog meer over :).






Is er nog iets dat je hieraan toe wilt voegen?

Foto's Passionforfashion, Stockholmstreetstyle, theyallhateus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...