donderdag 20 december 2012

Random Acts of Kindness (R.A.K.)

Gisteren schreef ik over het terugbrengen van de originele kerstgedachte en hoe de tegenwoordige R.A.K.-hype hier zo goed inpast. Vanaf vandaag ga ik elke dag iets doen om mensen om mij heen te helpen, of een positief gevoel mee te geven. (Elke dag? Ja, elke dag) En ik weet zeker dat Jij, lieve lezer, dat ook kan. Hier een lijst met voorbeelden, zodat je een beetje weet waar ik het over heb:

1. Geef een kopje koffie aan een straatkrant-verkoper
2. Geef een compliment over de bediening in de horeca-gelegenheid waar je bent door aan de manager
3. Laat iemand zonder reden voor bij de kassa
4. Geef je stoel in de bus of trein aan iemand anders, niet per se een ouder iemand
5. Haal wat vuil van de straat en gooi het weg
6. Complimenteer een vreemde met zijn/haar leuke trui/tas/schoenen/bretels/wat-dan-ook
7. Laat iemand voor gaan in de file
8. Geef spullen en kleding, die je toch niet meer gebruikt, weg aan een goed doel, bijvoorbeeld mensen die in vluchtelingenkampen zitten met bijna niets, terwijl de winter eraan komt
9. Ga bloemen of koekjes brengen bij iemand die alleen is of een rotdag heeft
10. Maak ontbijt op bed voor je ouders, huisgenootje of vriend(innet)je
11. Lach vrolijk naar een nors persoon
12. Vraag hoe iemands dag is
13. Help iemand in de supermarkt, pak iets uit het bovenste schap of draag een tas mee naar de auto
14. Schrijf een echte brief aan iemand die je waardeert

En zo zijn er nog zo veel meer dingen waar je aan kunt denken. Dus, who's with me? Zijn er lezers die ook mee willen doen? Of heb je nog goede r.a.k.-ideeën? Deel het in de comments!
Nog meer Random inspiratie:
http://pennywisecook.com/a-day-of-random-acts-of-kindness/
http://ayshfi.wordpress.com/2011/06/04/random-act-of-kindness/
http://www.viva.nl/2012/09/12/random-acts-of-kindness-martinblog/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...